donderdag 14 februari 2013

Vanaf 14/2/2013 stopt het Life!tv team met erotiek

Wij geven toe dat het een wat bizarre mededeling is. Om zomaar op Valentijn te stoppen met erotiek. Het verhaal is echter iets complexer dan dat.

Tot voor kort waren er drie Vlaamse zenders die 's nachts erotiek uitzonden, dat waren de Vmma (met 2BE), VT4 (nu VIER), en Life!tv. De media oorlog tussen Vmma en Vier zorgde ervoor dat beide zenders besloten om hun erotische programma's af te voeren. Hierdoor bleef alleen Life!tv 's nachts een erotisch programma uitzenden, Callcats genaamd.

De CEO van Life!tv liep al langer met de idee rond dat er 'iets' moest gedaan worden aan de nachtprogrammatie. Het nachtprogramma, Callcats, was erotisch, maar het was noch vis, noch vlees. Ofwel diende Life!tv te stoppen met dit programma, ofwel diende Life!tv de hele nacht heruittevinden. Het werd uiteindelijk het laatste. De beslissing om de nacht heruittevinden impliceerde ook dat de nacht moest ingevuld worden door professionals en niet meer door de mensen van Life!tv.

Dit betekent dat vanaf 14/2 het team van Life!tv de facto stopt met erotiek, en dat de focus bij Life!tv komt te liggen bij het verder ontwikkelen van stoere mannelijk getinte content, zoals autoprogramma's, sport, avontuur en expeditie.

Er werd beslist dat de hervormde nacht onder een nieuwe merknaam en een nieuw extern team professioneel moest worden uitgebouwd. De nieuwe nacht kreeg de naam CLUB41 mee. CLUB41 wordt voortaan ingevuld door een handvol licentiehouders die al jarenlang aan de top staan van de erotiek in Europa.

Betty, inderdaad DE Betty, werd bereid gevonden om CLUB41 te presenteren.



Het verhaal is hiermee niet ten einde. Hier begint het pas. Life!tv Broadcasting Company nv zond tot voor kort haar content uit op 3 platformen:
1. in Vlaanderen via Telenet op kanaal 41
2. in Brussel via Numericable op kanaal 24
3. wereldwijd via Weepee op www.lifetv.eu

Vanaf 14/2 gaat Life!tv Broadcasting Company met twee merken naar de kijker:
1. Life!tv voor de stoere mannencontent overdag en
2. CLUB41 met soft erotische content gedurende de nacht

Het ultieme plan was echter om de essentie van digitale tv te gaan gebruiken in de verdere uitbouw van beide merken, en bij voorkeur de nacht met CLUB41. De rode knop technologie is de perfecte technologie om de conversie van softe content naar harde content te maken mits het invullen van een parental code en het overmaken van een kleine betaling. Helaas wilden de tv distributeurs niet meedoen aan dit experiment. Er was dus geen andere optie dan een variant van de rode knop technologie te ontwikkelen via het internet. Het bedrijf Weepee, de groep die als eerste OTT, Over the Top Televisie aanbiedt in Vlaanderen, was bereid om deze variant van de rode knop te ontwikkelen. In de samenwerking met CLUB41 heet deze rode knop dan niet meer rode knop, maar voortaan 'groene knop'. Deze groene knop is een uiterst interessante ontwikkeling omdat er nu door middel van een druk op een groene knop kan geswitched worden van softe naar harde content. Krijg je dus in eerste instantie op CLUB41 een softe erotische film aangeboden, dan kan je via de groene knop en een kleine betaling de hardere versie van deze film bekijken. Tesamen met de hardere versie van de film krijg je ook access tot enkele tientallen andere gelijkaardige films die qua inhoud aansluiten bij de film die je verkoos in harde versie te zien.
Club41 wordt via Weepee gestreamed op www.club41tv.be

Een tweede ontwikkeling rond CLUB41 was van meer strategische aard gezien vanuit de erotische industrie. Om dit te begrijpen is het voldoende om de parrallel te trekken tussen de muziekindustrie en de erotische industrie. Door het gratis weggeven van muziek, of door het ontstaan van allerlei piratensites, is de klassieke verkoop van cd's ingestort. Hetzelfde fenomeen vond plaats in de erotische industrie.Ook hier is het weggeven van gratis content de dooddoener gebleken voor de verkoop van DVD's en magazines. In de muziekindustrie dook dan plotsklaps het iTunes model op, waar door middel van een micropayment toch muziek kon gekocht worden, een model dat bleek aan te slaan bij grote groepen muziekconsumenten. CLUB41 staat nu aan de wieg van een gelijkaardige ontwikkeling in de erotische industrie. In navolging van het iTunes model biedt CLUB41 nu via een micropayment systeem van 9,95 euro per maand toegang tot een bibliotheek van liefst 3000 films, zowel soft als hard.
Deze bibliotheek bevindt zich op de url: www.club41.tv Vermoedelijk zal de website www.club41.tv model staan voor een nieuwe ontwikkeling in de online erotiek. De site is in de eerste plaats functioneel en uitermate innovatief in vergelijking met klassieke erotica websites.

De teams van Life!tv en CLUB41 wensen u in ieder geval een geslaagde Valentijn !

Voor meer informatie:
contacteer:
voor Life!tv: redactie@lifetv.be
voor CLUB41: redactie@club41.tv

Geen opmerkingen:

Een reactie posten